Балабақшамыздағы инновациялық іс-әрекет шығармашылық белсенділікті, дербестікті оятуға бағытталған, ал тәрбиеші оқу-тәрбие процесінде көмекші рөл атқарып, «жанында емес, жоғарыда емес, бірге» ұстанымын ұстанады.Инновациялық қызметтің негізгі мақсаты: мекемеде оқу процесінің тиімділігін арттыру және сапалы нәтиже алу болып табылады. Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінде медиатехнологияларды пайдалану мектеп жасына дейінгі балалардың назарын аударады, тәрбиешіге оқу-тәрбие мәселелерін шешуге көмектеседі. Медиатехнологиялар оқу процесін көру, есту, тактильді қабылдау негізінде құруға мүмкіндік береді. Интерактивті тақтаны әртүрлі жұмыстарда пайдалану балалардың оқуының тиімділігін айтарлықтай арттырады.
Кластермен жұмыс істеу кезінде балалар суреттерді таңдайды, өздеріне сәйкес деп санайтындардың барлығын салады, идеялар біткенше жұмысты жалғастырады, берілген тақырып бойынша мүмкіндігінше көп байланыс орнатуға тырысады.
«Күз және оның белгілері» кластерінің өнімді үлгісі.
Танымдық белсенділікті арттыру және сөйлеуді дамыту үшін біз «Синквайн» ырғақсыз өлең технологиясын қолданамыз, мұнда ең бастысы - семантикалық мазмұн және әр жолда қолданылатын сөз бөлігі: «Заттың суретін сал - болжам», «Аяқтау», «раковина».
Бұл технологияны қолдану басты нәрсені бөліп көрсетуге, жалпылауға, шығармашылықты дамытуға қабілетті тұлғаның дамуына жағдай жасауға көмектеседі.
Синквейн «Күз», «Осень»
1.Жапырақ |
1.Листья 2.Осенние, жёлтые 3.Падают, летят, растут 4.Люблю собирать листья 5.Осень |
Синквейн «Ит», «Собака»
1.Ит |
1.Собака |
Экологиялық квест ойыны егде жастағы мектеп жасына дейінгі балалардың қызығушылығын тудырады, танымдық зерттеушілік қызығушылығын, қиялын, тапқырлығын, құрылған проблемалық жағдайларда өз бетінше шешім табу қабілетін дамытады, іс-әрекетте және мінез-құлықта қолда бар экологиялық ережелерді сақтайды.Квест әмбебап, оған кіреді. бәсекелестік тетіктері, тапсырмаларды орындау сапасын жақсартады, жаңа білімді өз бетінше меңгеруге мүмкіндік береді, қысқа мерзімде балалардың іс-әрекетінің әртүрлі түрлеріне ізденістерге қатысушыларды тартады, оқу үдерісінің барлық қатысушыларын (балалар, мұғалімдер және ата-аналар) біріктіреді.
Қаражатты инновациялық ізденіс бізге тәжірибеге бағытталған, ойынға негізделген, проблемалық, рефлексивті және басқа да оқыту әдістері қажет екенін түсінуге әкеледі. Педагогикалық тәжірибеде сөйлеу мәдениетін, танымдық белсенділігін, байқағыштығын, логикалық ойлауын, балалардың дербестігін дамытуға мүмкіндік беретін әдістердің ішінде бүгінгі таңда ғылыми жобалар жетекші орын алады. Бала оқу ортасын зерделеу барысында проблеманы егжей-тегжейлі әзірлеу арқылы тәжірибе мен білім алуы керек, ол қандай да бір жолмен ресімделетін өте нақты, нақты практикалық нәтижемен аяқталуы керек.
Біздің мекемеде жобалық әдісті қолдану баланың өзін-өзі тану әдісін меңгеру мүмкіндігі болып табылады. Шығармашылық топ әзірлеген «Ынтымақтастық» бағдарламасы балалардың белсенді ғылыми-зерттеу іс-әрекетіне тарта отырып, олардың қабілеттері мен мүмкіндіктерін жүзеге асыруға мүмкіндік береді.
Балабақшадағы жобалармен жұмыс істеудің мақсаты – мектеп жасына дейінгі балалардың өз қабілеттері мен жеке мүмкіндіктерін жүзеге асыруы. Тақырыпты таңдау критерийі тәрбиешінің осы тақырып бойынша жұмыс тәжірибесі, әртүрлі ақпарат көздерінің байлығы және балалардың қызығушылықтары болуы мүмкін. «Ынтымақтастық» бағдарламасы оқу үдерісін кешенді тақырыптық жоспарлауды қарастырады. Топта жүзеге асырылатын жобалардың тақырыптары бағдарламада қарастырылған тақырыптармен біріктірілген. Балалар жобасы дегеніміз не?
♦шығармашылық потенциалды ашу;
♦ топта жұмыс істей білу;
♦қызығушылық мәселесін шешуге бағытталған іс-әрекеттер;
♦ тәрбиешіге өз жұмысын көрсету, көрсету қабілеті;
♦дағдылар мен жобалау дағдыларын дамытуға мүмкіндік беретін дамыту, оқыту және тәрбиелеу құралы.
Біздің жобаларымыздың тақырыптары баланың түсінуіне қол жетерлік. Бала неғұрлым кішкентай болса, жоба соғұрлым қарапайым және бала-ата-ана мен тәрбиешінің өзара әрекеттесуі соғұрлым тығыз болады. Сонымен, үлкен топта «Терезедегі бақша» жобасы бойынша жұмыс ұйымдастырылды.Жобаның мақсаты: балалардың өсімдіктерге деген танымдық қызығушылығын қалыптастыру арқылы мектеп жасына дейінгі балалардың әлеуметтік белсенділігін дамыту.
«Үй жануарлары» жобасының өзектілігі мектепке дейінгі кезеңде баланың тұлға ретінде қалыптасуы мен экологиялық мәдениеті мен жануарларға деген сүйіспеншілік негіздерінің қалануында.
Осыған орай жастайынан табиғатқа деген ұқыпты көзқарасты тәрбиелеу, балалар мен ата-аналарды табиғат пен жануарларға қатысты экологиялық сауатты мінез-құлыққа баулу қажет. Баланың жобасы бір қарапайым әрекеттен немесе сұрақтан басталады, сондықтан қадам сайын бала өзінің бақылауларына қалай енгенін байқамайды. Бастапқыда бір қарапайым әрекет баланың ізденімпаздық ой-өрісін дамытуға, алған білімдерін пайдалана білуге, алған әсерлерімен бөлісуге, өз пікірін білдіруге алғашқы қадамдар жасайды.
Үйірме жұмысының нәтижелерін келесідей қарастыруға болады:
♦ макеттерді, лепбуктерді, буклеттерді, балалар кітаптарын және т.б.
♦ балалар әңгімелері, альбомдар, портфолиолар, фотосуреттер, суреттер жасау, әсер алмасу.
♦ мұғалімдердің жобалық-зерттеу іс-әрекетінің технологияларын меңгеруге деген қызығушылықтары артты;
Мектеп жасына дейінгі көру қабілеті бұзылған балаларды тәрбиелеу және дамыту үдерісіндегі тағы бір педагогикалық құрал – оқу геокешингі. Бұл технология балаларды ойын түрінде оқытуға, коррекциялық-педагогикалық процесті қызықты әрі тартымды етуге мүмкіндік береді.
Көзі нашар көретін балалар үшін ғарышта бағдарлану ең өзекті және күрделі әлеуметтік мәселелердің бірі болып табылады. Терең көру қабілетінен зардап шегетін балаларда кеңістікті бағдарлау дағдыларын меңгеру процесі қиын, олар жүйелі және мақсатты оқытуды қажет етеді. Бұл балаларда визуалды-кеңістіктік қабылдауды дамытудағы қиындықтар көз-қозғалыс функцияларының бұзылуына және көрудің монокулярлық сипатына байланысты, онда кеңістіктің тереңдігі, объектілер арасындағы қашықтық туралы ақпарат жоқ, яғни. көрудің стереоскопиялық сипаты қалыптаспаған.
Оқу геокешингінің технологиясын оқу үдерісіне енгізе отырып, біз балалардың дамуын кешенді түрде қолға аламыз. Ойын барысында көру қабілеті нашар мектеп жасына дейінгі бала қоршаған кеңістікті игереді, онда шарлауды үйренеді. Зейінін, есте сақтауын, сөйлеуін дамытады, кеңістіктік бейнелер қоры толығады, сызбалар құруды және сол бойынша бағдарлауды үйренеді.
Біздің тәжірибеміз көрсеткендей, геокешинг ойыны көру патологиясы бар балалардың танымдық қызығушылығын дамытады, логикалық ойлауға, талдауға, кеңістіктік және математикалық бейнелерді меңгеруге үйретеді, қоршаған ортаға деген көзқарасын өзгертеді. Мектеп жасына дейінгі балалар тек таныс бөлмелерде ғана емес, бейтаныс жабық кеңістіктерде де еркін тәуелсіз бағдарлау дағдыларын меңгереді.
Бейнелеу әрекетінің дәстүрлі емес әдістері мен тәсілдері.
Мектепке дейінгі жас бұзылған көру функцияларын қалпына келтіру үшін ең қолайлы болып саналады, бірақ сонымен бірге бұл көру жүйесі визуалды шамадан тыс жүктемеге өте сезімтал кезең. Оқытуда сурет салудың дәстүрлі емес әдістері мен тәсілдерін қолдану бұл мәселені шешуге көмектеседі.
Көптеген балалар өздерінің сәтсіздіктерінен қорқады, көру қабілеті бұзылған балалардың көру қабілеттері әртүрлі диагноздармен шектеледі (көптеген балалардың бір көзі жабық, екіншісінде қалдық көру бар), сондықтан балалар сурет салуға қорқады, өйткені бұл олар мүмкін емес және олар үшін ештеңе жұмыс істемейді. Дүрбелең осыдан шығады. Бірақ біздің жұмысымызда ең бастысы - сабақтар балаларға жағымды эмоциялар әкеледі. Сурет салудың дәстүрлі емес әдістері мен әдістері бұл балаларға сурет салу қорқынышын жоюға ғана емес, сонымен қатар оларды тапқырлыққа және шығармашылыққа үйретеді.
Балалардың өзіне деген сенімділігін нығайту үшін біз басып шығарудың әртүрлі түрлерін пайдалануды ұсынамыз. Ең қарапайым нысан мөрге айналуы мүмкін, оған жаңа көзқараспен қарау керек, ең бастысы оны бояуға болады. Бұл кәдімгі бөтелке қақпағы, мақта тампоны, ағаш текшелер, пластикалық дизайнердің бөліктері, картоннан басып шығару, картоп және т.б. Әртүрлі нысандармен басып шығарудың қызықты процесіне біздің сабақтарымызда мөрге айналатын жаңа нысандарды ұсынатын және әкелетін балалар оңай қатыса алады. Бейненің бұл түрі көру қабілеті нашар балаларға объектінің суретін салуға ғана емес, сонымен қатар оларды парақ жазықтығында шарлауға үйретеді, көру-қозғалыс координациясын (көз-қол) дамытады, шығармашылықты дамытады, өйткені кез келген баспа тек негіз болып табылады. және ол жақсартуларды талап етеді, кескінді аяқтайтын ұсақ бөлшектерді салу.
/басу арқылы сурет салу (тығын). «Көбелектер»/
/ басып шығарумен сурет салу (тығынмен) «Балдар» /
/ жапырақ ізімен сурет салу. «Күз»/
Әрине, саусақпен және алақанмен теру сияқты дәстүрлі емес графикалық техника көру қабілеті нашар балалар үшін пайдалы, бұл ұсақ моториканы, терінің сезімталдығын, мотор-қозғалысты үйлестіруді (көз-қол) дамытуға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, баланың шығармашылық қиялы белсенді дамып келеді: саусақтың төменгі фалангасының іздері қоршаған шындықтың әртүрлі нысандары мен объектілеріне айналуы мүмкін. Пальма немесе саусақ іздері - бұл бояулармен немесе фломастермен, гелий қаламымен толтырылуы керек негізі.
Қол ізімен сурет салу.
/«Күз»/
/ саусақ ізімен сурет салу «Көбелектер мен инеліктер» /
/ саусақ ізімен сурет салу «Марғаулар»/
/ саусақ суреті «Арыстан»/
Қолдың ұсақ моторикасын дамыту үшін барлық мұғалімдер өз сабақтарында түзу немесе көлбеу сызықтарды қолдана отырып, әртүрлі заттардың көлеңкесін пайдаланады. Біздің сабақтарда біз өз суретіңізді өрнектердің көмегімен «бояуды» ұсынамыз, бұл көлеңкелеудің бір түрі ретінде қызмет етеді.Бұл процесс балаларды баурап алады, оларға қиын емес сияқты, бірақ сонымен бірге олар еркін және толық пайдаланады. олардың шығармашылық мүмкіндіктері мен ұқсас жұмыстарды қиынға соғады. Осы түзету тапсырмаларымен қатар түстерді қабылдау, түстерді таңдау және біріктіру қабілеті тығыз байланысты. Пейзаждарды, портреттерді, жануарларды, үйлерді, т.б., осылайша «бояуға» болады.
/раскрашивание картинки с помощью узоров «Клоун», «Пейзаж»/
Сіз алақанмен сурет сала аласыз, онда бала алақанды айналдыруы керек, бұл кескіннің негізі болады. Бұл тапсырмамен қатар тек көркемдік және шығармашылық тапсырмалар ғана шешілмейді, сонымен қатар логикалық және бейнелі ойлау, пропорцияларды корреляциялау қабілеті дамиды, өйткені қол, мысалы, жануардың денесі мен табаны, ал басы мен құйрығы. аяқталуы керек және ол дененің өлшеміне сәйкес болуы керек . Баланың басы мен құйрығын салуды аяқтау үшін қағаз парағында алақанды қай жерде айналдыру керектігі туралы ойлануы керек. Тапсырманы жеңілдету үшін біз дәйекті кезеңдік кескіннің схемаларын пайдалануымыз керек. Осылайша әртүрлі жануарларды салуға болады, сондықтан біздің сабақтарда біз тек шағын бөлігін ұсынамыз, бірақ осылайша біз оларды әрі қарай графикалық белсенділікке, жаңа бейнелерді іздеуге итермелейміз.
/алақанмен сурет салу «Мысықтар отбасы. Сілеусін»/
Мыжылған қағазбен сурет салу, ескі газет сызбаның текстурасын бірегей, гетерогенді етуге, біртүрлі сызба жасауға мүмкіндік береді. Осылайша біз әр түрлі жануарларды, құстарды, гүлдерді, үлпілдек бұлттарды, саябақтарды, ағаштардағы жапырақтарды, шыршаларды және тағы басқаларды бейнелей аламыз. Ал нашар көретін балаларда дамиды: көру және түсті қабылдау, көру-қозғалыс координациясы (көз – қол), кеңістікті қабылдау және саусақтардың ұсақ моторикасы.
/ мыжылған газетпен сурет салу, «Бас киімдегі өрнек» сәндік суреті /
/жалбыз газетпен сурет, «Үйрек» сюжетті сурет/
Балалар дақтарды өте жақсы көреді, өйткені біз балаларды үнемі ұқыптылыққа тәрбиелейтініміз жасырын емес және бұл сабақта бала дақтарды сала алады және олар ағаштарға, гүлдерге, шөптерге, қатты жаңбырға, ерекше жануарларға айнала алады, сізге қажет. қиялыңыз бен шығармашылығыңызды байланыстыру. Шығармашылық тапсырмамен қатар біз көру қабілеті нашар балалардың сөйлеу тынысын дамытуға көмектесеміз, өйткені кескін үшін терең тыныс алу және ұзақ дем шығару қажет. Ал ауа ағынының көмегімен дақты көзбен оның бағытын сақтай отырып, үрлеңіз.
/«Шалшық» дақтары/
/«Гүлдер» дақтары/
Картонмен сурет салу көру қабілеті нашар балалар арасында өте танымал, өйткені олар ерекше қоспаны және түстердің бірінен екіншісіне ауысуын көре алады, ол өзінің қарапайымдылығымен және сонымен бірге қылқаламның орнына қарапайым картонды қолдануға болатын ерекшелігімен таң қалдырады. Картонмен сурет сала отырып, балалар қозғалыстарын үйлестіреді, жаңа түстерді алуды үйренеді, сонымен қатар алынған түсті дақтарды бір сюжетке біріктіреді. Дәстүрлі емес бейнелердің бұл әдістемесі сонымен қатар бірқатар түзету тапсырмаларын шешуге көмектеседі: көрнекі және түсті қабылдау, көру-моторлы үйлестіру (көз-қол), кеңістікті қабылдау және саусақтардың ұсақ моторикасын.
/картонмен сурет салу «Ертегі сарайы»/
/картонмен сурет салу «Анаға тосын сый»/
Пуантилизм немесе нүктелік сызу - мақта тампондарымен сурет салу.
Пуантилизм техникасының мәні өте қарапайым: сызба әртүрлі түстердің бөлек нүктелері (немесе штрихтары) арқылы жасалады. Бұл ретте бояулар бір-бірімен физикалық араласпайды, бір түстен екіншісіне ауысулар болмайды. Бұл суретті қашықтықтан қараған кезде ғана оптикалық түрде болады. Нүктелерді бір-біріне жақын орналастыруға немесе, керісінше, көбірек бос орын қалдыруға болады. Сонымен, пуантилизм техникасында қараңғыдан жарыққа ауысулар жасалады. Сондықтан дәл осы сурет техникасы бір түсті екіншісіне қою арқылы түсті қабылдауды дамыту сияқты түзету мәселесін шешуге көмектеседі. Сонымен, бұл техникада визуалды-қозғалыс координациясы (көз - қол), кеңістікті қабылдау және саусақтардың ұсақ моторикасы бойынша жұмыс жүргізілуде.
Мақта тампонымен және гуашьпен сурет салудың қажеті жоқ. Сіз фломастер мен қаламсаптарды қолданып көріңіз.
Балалар үшін пуантилизм техникасы өте ыңғайлы. Сурет салу кезінде сызбаның бөліктерін қажетті түсті нүктелермен толтыру арқылы үлгіні пайдалануға болады. Керісінше, нүктелерді пайдаланып заттардың тек түсті контурларын салуға болады. Дайын сызбаларға нүктелерді қосу қызықты, мысалы, балалар дайын акварель суретінің үстіне гуашьпен қар немесе жаңбырды осылай бояйды. Үлкен мектеп жасына дейінгі балалармен сіз балалармен сәндік және сюжетті суреттер салуға болады.
/ "Күзгі пейзаж"нүктелік сурет/
/"Жаңа жылдық ойыншықтарды безендіру" нүктелік сурет/
/ "Асқабақ" нүктелік үлгісі/
/ "Қызғалдақтар" нүктелік сурет/
Пластилинді мозаика немесе модульдік қалыптау көбінесе модельдеуде ғана емес, сонымен қатар дефектологпен сабақтарда да қолданылады. Бұл әдіс үш өлшемді мозаиканы құрастыруға немесе жеке бөліктердің құрылысына ұқсайды. Оның көмегімен сіз бірнеше немесе бірнеше бірдей элементтерден - модульдерден кез келген кескінді өте тез және оңай жасай аласыз.
Модульдердің пішініне байланысты модульдік қалыптаудың екі тобы бөлінеді:
♦ пішінсіз кесектерден
♦ модульдерден – формалар
Модульдер әртүрлі тәсілдермен біріктіріледі:
♦көзбен ерікті түрде
♦ берілген силуэтті толтыру
♦ жақтауға немесе қалыпталған негізге орнатылады.
Бұл әдіс нашар көретін балалар үшін өте пайдалы, көзді дамытуда, ұсақ бөлшектерді жұлу арқылы ол мазмұнды практикалық әрекеттерді орындау кезінде көру-қозғалыс бақылауын дамытады, тактильді қабылдауды дамытумен бірге ұсақ моториканы дамытады.
/пластилиннен жасалған мозаика «Күзгі жапырақтар»/
Балалар үшін қалдықтарды қолдану өте қызықты, олар осы материалдарды сатып алуға қатысады. Қолданудың бұл түрі балаларға көптеген текстураларды (фольга, кәмпит орамдары, қолөнер қағазы, орау қағазы және т.б.) көруге және сезінуге көмектеседі, балалардың мазмұнды практикалық әрекеттерді орындау процесінде көрнекі-сенсорлық тәжірибені дамытады. Қолданбаның бұл түрі балаларға қоршаған ортаның жаһандық ластануы туралы ойлауға, қоқыстан қызықты қолөнер жасауға көмектеседі және біздің Жер планетасына қамқорлық жасайды.
/ "Ғарышкер"қалдық материалдан жасалған аппликация/
Дәстүрлі емес әдістер мен тәсілдер арқылы алған білімдері мен дағдылары нашар көретін балаларға қоршаған әлемді танып білуге және бейнелеуге көмектеседі.
Инновациялық белсенділік – балабақшамыздың тәрбиешілеріне құдайдың берген сыйы. Әрбір тәрбиеші мен бала жасаушы ретінде әрекет етеді. Білім берудің жаңа әдістемелері мен әдістері, заманауи технологиялар баланың жеке тұлғасының өзін-өзі дамытуын, сонымен қатар педагогтардың кәсіби өзін-өзі жүзеге асыруын қамтамасыз етеді.