Балабақшадағы дамып келе жатқан орта көру қабілеті бұзылған баланың жеке тұлғасын қалыптастырудың тұтас процесінде ынталандырушы, қозғаушы күш қызметін атқарады, оны жан-жақты байытады. Педагогтар – мектеп жасына дейінгі балалар пәндік дамытатын орта мен оның құралдарын пайдалана отырып, балаға тән нәрсені ашуға және дамытуға көмектеседі. Сондықтан, біздің балабақшада мектеп жасына дейінгі көру қабілеті бұзылған балалардың шығармашылық әрекетін оқу және өзін-өзі дамыту жүзеге асырылатын ортаны жобалауға ерекше көңіл бөлінеді. Пәнді дамытушы ортаны ұйымдастыру (топтар, фойелер, алаңдар, дене және шығармашылық дамуға, психологиялық және эмоционалды түзету бөлмелері) балалар мен ересектердің қарым-қатынасы мен бірлескен іс-әрекетін, дене белсенділігін, сонымен қатар жалғыздық мүмкіндіктерін қамтамасыз етеді.
/ фойе қабырғаларын когнитивтік фокуспен безендіру /
/спорт зал/
/музыкальный зал/
/ сенсорлық бөлме /
Құрылған орта оқу-тәрбие қызметі жүзеге асырылатын дизайнға, ұлттық, мәдени, климаттық жағдайларға, көру патологиясы бар балалардың жас ерекшеліктеріне қойылатын офтальмологиялық талаптарды ескере отырып, білім беру бағдарламаларын іске асыруды қамтамасыз етеді. Дамушы объектілік-кеңістіктік орта мазмұнға бай, түрлендіруге қабілетті, көп функциялы, ауыспалы, қолжетімді және қауіпсіз.
Балабақшамыздағы пәндік дамытатын ортаның сыртқы келбеті тартымды, баланың өмір сүруіне табиғи фон ретінде қызмет етеді, шаршауды басады, эмоционалдық жағдайына жақсы әсер етеді, көру қабілеті бұзылған баланың айналасындағы әлемді жеке білуіне көмектеседі және дербес қызметпен айналысуға мүмкіндік береді.
Балабақшада құрылған пәндік-дамытушы орта «проксимальды даму аймағына» бағытталған: онда балаларға өз бетінше әрекет ету үшін, сондай-ақ құрдастарымен іс-әрекет үшін белгілі заттар мен материалдар бар; балалар мұғаліммен бірлескен іс-әрекетте меңгеретін заттар мен материалдар; мүлдем бейтаныс заттар мен материалдар.
Нысанды-кеңістіктік орта балалардың көп жиналуын болдырмау және топшалардағы ойындарды насихаттау мақсатында шағын жартылай жабық микро кеңістіктер принципі бойынша ұйымдастырылған. Барлық материалдар мен ойыншықтар балалардың еркін қимыл-қозғалысына кедергі келтірмейтіндей, құрдастарымен қарым-қатынас жасауға жағдай туғызатындай етіп орналастырылған.
Барлық жас топтарында әртүрлі белсенділік орталықтары құрылды.
«Танымдық зерттеу іс-әрекеті» орталығы балалардың танымдық және зерттеушілік іс-әрекетінің мәселелерін шешуді қамтамасыз етеді (оқу-логикалық ойындар, сөйлеу ойындары, әріптермен, дыбыстармен және буындармен ойындар; эксперименттер мен эксперименттер), табиғатқа құрметпен қарауға баулиды.
«Ғажайыптар шеберханасы» шығармашылық орталығы көру қабілеті бұзылған балалардың (көру белсенділігі, режиссерлік және театрлық, музыкалық ойындар мен импровизациялар) шығармашылығын арттыру мәселелерін шешуді ұсынады.
Өз бетінше рөлдік ойындарды ұйымдастыруды қамтамасыз ететін ойын әрекетінің орталығы.
Мектеп жасына дейінгі балалардың әдеби дамуын қамтамасыз ететін «Книговичок» әдеби континентінің орталығы.
«Буккроссинг» - оны өзіңіз оқыңыз, басқасына беріңіз
«Ерекше балаларға» арналған арнайы кітаптар тактильді сезімталдықты, қолдың ұсақ моторикасын, көрнекі-кеңістікті бағдарлауды дамытады.
«Табыс Олимпы» спорт орталығы балалардың дене шынықтырумен айналысуын және сауықтыру іс-шараларын ұйымдастыруды қамтамасыз етеді. Спорт орталығының нұсқаулықтарымен жұмыс істеу оқушылардың көру қабілетін түзету мәселелерін шешуге мүмкіндік береді: түс пен пішінді бекіту, көрнекі-кеңістіктік бағдарлауды дамыту, көздің қызметін қадағалайтын аккомодативті бұлшықеттерді жаттықтыру және көру шаршауын жеңілдету.
Әр топта «Көңіл-күй», «Эмоция» және «Жалғыздық» орталықтары бар, онда бала қарым-қатынастан алшақтап, ойлануға, армандауға, эмоционалдық жағдайын анықтауға мүмкіндік береді.Бұл топтағы бала өзін жайлы сезінетін, көңіл-күйін реттейтін, өзіне деген сенімін арттыратын орын. Орталық демалуға және демалуға арналған, мұнда бала жалғыз, сүйікті ойыншықтарымен ойнайды.
Әр жас тобында түсті қабылдауды, қол-көзді үйлестіруді, тактильді сезімдерді дамытуға арналған дидактикалық ойындар мен оқу құралдарымен толтырылған «Түзету орталығы» ерекше орын алады. Дидактикалық материалмен әрекет ету үшін баланың диагнозына байланысты бейімділік бұрышын өзгертетін стендтер міндетті пән болып табылады.
Мамандар топтары мен кабинеттерінде оқу орталықтары кілемшілермен толықты. Бұл дидактикалық материалмен мобильді түрде әрекеттесуге, балалардың көрнекі мүмкіндіктерін ескере отырып, жұмыс тәсілдерін әр тараптандыруға мүмкіндік береді.
Топтарда құрылған пәндік-дамытушы ортаның сапасын және оның балаларға әсер ету дәрежесін балалардың белсенді дербес әрекетке тарту дәрежесімен бағалауға болады. Әрбір бала белсенділік орталықтарында қызығушылық тудыратын әрекетті таңдайды, бұл пән мазмұнының әртүрлілігімен, материалдардың қолжетімділігімен және оларды орналастырудың ыңғайлылығымен қамтамасыз етіледі.
Балалар арасындағы жанжал аз: олар ойынға, ойын алаңына немесе материалдарға сирек ұрысады, өйткені олар қызықты іс-әрекеттерге құмар.
Балалардың дербес іс-әрекетінің өнімділігі атап өтіледі: көптеген суреттер, қолөнер, эксперименттер, ойын импровизациясы және күндізгі уақытта балалар жасаған басқа да бұйымдар.
Балалардың жағымды эмоционалды көңіл-күйі, олардың көңілділігі, ашықтығы, балабақшаға баруға деген ұмтылысы.